Asiakaslehti on investointi: saat parhaan vastineen rahoillesi, kun lehden toimittaa kokenut ja osaava kumppani.

MIKSI INVESTOIDA ASIAKASLEHTEEN?

16.2.2018

Aiemmista arvioista poiketen asiakaslehdet eivät ole menettäneet suosiotaan. Muun muassa European Communication Monitor 2017 -tutkimuksen mukaan asiakaslehdet ovat jälleen vahvistaneet asemaansa yritysten markkinointiviestinnän työkaluna.

Suurimman hyödyn yritys saa yhdistämällä printtimedian ja digitaaliset kanavat taitavasti toisiinsa. Kiihkeätempoinen sosiaalinen media rakentaa yrityskuvaa pienistä palasista, printtilehti puolestaan antaa mahdollisuuden perehtyä asioihin pintaa syvemmältä. Diginatiiveistakin yli puolet lukee printtilehtiä viikoittain. Paperilehti on elämyksellinen tuote, joka jättää vahvan muistijäljen.

Tässä neljä hyvää syytä, miksi asiakaslehteen kannattaa investoida:

1. Tehokas viestinviejä ja brändinrakentaja

Kunnianhimoisesti toteutettu asiakaslehti vahvistaa mielikuvaa laadukkaasta brändistä. Kun yhä useampi yritys siirtää markkinointiviestintänsä verkkoon, taustoittavaa ja syvällisempää tietoa tarjoava asiakaslehti erottautuu edukseen. Laadukas asiakaslehti tuo kilpailuetua yritykselle ja toimii parhaimmillaan koko alan suunnannäyttäjänä.

2. Kustannustehokas myynnin edistäjä

Ammattitaitoisesti toimitettu asiakaslehti lisää todistetusti myyntiä ja vie yrityksen viestin perille kustannustehokkaasti. Asiakaslehdestä saa materiaalia myös yrityksen muihin kanaviin: nettisivuille, sosiaalisen median alustoille ja uutiskirjeisiin. Kerran hyvin toimitettu juttu taipuu monenmittaiseksi tarinaksi moniin kanaviin. Asiakaslehti on konkreettinen myynnin tuki.

3. Asiakaslehti menee pintaa syvemmälle

Pelkkiin digitaalisiin kanaviin panostamalla yritys jättää usein osan kohderyhmästään kokonaan markkinointiviestintänsä ulkopuolelle. Toisin kuin sosiaalinen media, asiakaslehti on hallittava kokonaisuus, jota selaamalla asiakas saa monipuolisen kuvan yrityksestä. Hyvässä lehdessä erilaiset juttutyypit ja asiakastarinat tuovat esiin yrityksen vahvuuksia uskottavasti.

4. Asiakkaille mieluinen markkinointikanava

Tutkimusten mukaan asiakaslehtiin suhtaudutaan positiivisesti ja niitä pidetään hyödyllisinä. Usein lehdet jopa säästetään myöhempää lukemista varten. Vastapainona pirstaleiselle somemaailmalle painettu lehti antaa mahdollisuuden keskittyä syvällisempään sisältöön kaikessa rauhassa. Kiinnostava lehti ei tunnu mainokselta, ja siihen on helppo tarttua.

Osaava kumppani takaa vastineen rahoillesi

Asiakaslehti on toteutettava kunnianhimoisesti, jotta se täyttää sille asetetut tavoitteet. Ammattilaisen tekemässä asiakaslehdessä erilaiset juttutyypit, laadukkaat valokuvat, viimeistelty kieliasu, selkeä typografia sekä näyttävä taitto rakentavat tehokkaasti haluttua yrityskuvaa. Ulkoistamalla asiakaslehden toimituksen yritys voi keskittyä ydinosaamiseensa ja saa varmasti lehden, joka palvelee sekä lukijaa että yrityksen liiketoimintaa.

Jokiranta on uskonut asiakaslehtien voimaan jo vuodesta 2003. Suunnittelemme lehdet yhteistyössä asiakkaan kanssa, ja niiden tuotannosta vastaavat kokeneet ammattilaiset: toimittajat, valokuvaajat, graafikot ja verkkoviestinnän osaajat.

Ota yhteyttä, jos kaipaat osaavaa kumppania markkinointiviestintäsi tueksi!

Leena Hulsi
+358 (0) 400 821 015
leena.hulsi@jokiranta.fi